Inovasi pengajaran dan pembelajaran
Pernyataan kreativiti dan inovasi yang sejajar dan menyokong:
- falsafah pengajaran / penyeliaan dan penilaian
- kaedah pengajaran / penyeliaan dan penilaian
Terangkan kreativiti dalam inovasi yang dilaksanakan
Ciri
- Asli
- Signifikan
- Relevan
Kaedah pengajaran dan pembelajaran atau penilaian yang merangsang dan memupuk kemahiran berfikir aras tinggi ( KBAT )
Kesejajaran antara kaedah pengajaran / penyeliaan dan penilaian dengan hasil pembelajaran.
Impak kreativiti dan inovasi yang digunakan terhadap kualiti pengajaran kepada:
- Peningkatan pencapaian pelajar
- Kualiti hasil kerja pelajar
Sertakan bukti bagi menyokong bahagian yang berkenaan.
Pencapaian Pelajar dari Pengajaran Subjek Packaging Design
Subjek: MTP47703 Packaging Design
Rujukan: FINAL REPORT_SUSHI KING - m design.pdf
Pencapaian Pelajar dari Pengajaran Subjek Industrial Design Project
Nama Project: Mousonic
Nama Pelajar/ Penyelidik Bersama: Nuraliaa Anisah Bt. Samsudin
Anugerah:
1. Pingat Emas dalam MPI UniSZA 2014
2. Pingat Perak dalam Malaysian Technology Expo 2015
Nama Projek: TEGUK Emergency Water Filter
Nama Pelajar/ Penyelidik Bersama:
1. Muhammad Faez M Zaki
2. Nur Syawallina Abdul Aziz
IP Application Number: LY2017002968
(Kategori Hakcipta)
Anugerah:
1. 28 November 2018 mendapat Pingat Gangsa dalam Research & Innovation Award (RIA) 2018
2. 7-9 Oktober 2017 mendapat Pingat Gangsa dalam International Conference and Exhibition on Inventios by Institutions of Higher Learning (PECIPTA '17)
3. 12-13 April 2017 menyertai Research Innovation Week 2017 (MPI'17, UniSZA)
4. 8 Mac 2017 menyertai Dr. Abu Hassan Innovation Competition (DAIC'16) anjuran FIK UniSZA